Szanowni Klienci,
W związku z licznymi pytaniami informujemy, że mamy pełną dostępność naszych preparatów oraz mimo trudności zewnętrznych pracujemy normalnie.
Ze względu na zaistniałą sytuację epidemiologiczną wysyłkę realizujemy 3 razy w tygodniu: w poniedziałki, środy i piątki.
Za utrudnienia serdecznie przepraszamy.

Ruch i dieta – sprzymierzeńcy w walce z łuszczycą

Sposób odżywiania się, dobre nawilżenie skóry, prawidłowe funkcjonowanie wątroby – to czynniki, które mają olbrzymi wpływ na przebieg łuszczycy. Jednak walka z tą niezwykle uciążliwą chorobą nie będzie w pełni skuteczna, jeżeli nie zadbamy także o systematyczną aktywność ruchową.

Ruch i dieta wpływają na przebieg łuszczycy

Często nie zdajemy sobie sprawy, jak dieta i aktywność fizyczna są ze sobą ściśle powiązane. Brak równowagi między nimi jest szkodliwy, może być przyczyną wielu schorzeń i wyniszczenia organizmu, co przekłada się także na zły stan i wygląd skóry. Aby utrzymać zdrowie, powinniśmy zachować właściwą proporcję między sposobem odżywiania się a aktywnością ruchową. W przypadku łuszczycy i innych schorzeń skóry utrzymanie tej równowagi ma ogromne znaczenie dla przebiegu choroby, a jej zaburzenie prowadzi do zaostrzeń zmian skórnych.

Ćwiczyć, ale z umiarem

Ruch jest konieczny do zachowania pełni zdrowia i dobrego samopoczucia. Nawet jego najprostsze formy, takie jak spacer, marsz, nordic walking, jazda na rowerze czy taniec dają nieocenione korzyści.  O wyborze najlepszej formy powinny decydować indywidualne upodobania, możliwości czasowe, wiek i masa ciała. Pamiętajmy, że aktywność ruchowa może też mieć charakter negatywny, być przyczyną przeciążeń, kontuzji i urazów, zwłaszcza u osób z nadwagą. W razie wątpliwości dobrze jest skonsultować plan ćwiczeń z lekarzem czy fizjoterapeutą.

Aktywność fizyczna redukuje stres – przyczynę zaostrzeń łuszczycy

Pozytywne efekty odczujemy tylko wtedy, gdy będziemy ćwiczyć systematycznie. Minimum to aktywność fizyczna przynajmniej trzy razy w tygodniu, przez co najmniej 30 minut. Ćwiczenia wcale nie muszą być intensywne, jeżeli jednak są regularne, to prowadzą do poprawy kondycji, dodają sił i ograniczają wagę ciała. Nie zapominajmy także o pozytywnym wpływie na sferę psychiczną. Aktywność fizyczna uruchamia m.in. neuroprzekaźniki, które poprawiają samopoczucie i redukują stres – jeden z głównych czynników powodujących zaostrzenie objawów łuszczycy. Pamiętajmy o powiedzeniu, że „w zdrowym ciele zdrowy duch”.

Ćwiczenia poprawiają wygląd i samopoczucie

Ruch chroni nas przed chorobami cywilizacyjnymi, takimi jak otyłość, cukrzyca, miażdżyca czy choroby serca. Poprawia dotlenienie i odżywienie komórek oraz ułatwia eliminację zbędnych produktów przemiany materii, które mogą być przyczyną zaostrzeń łuszczycy i innych problemów skórnych. Dzięki ruchowi poprawiamy metabolizm i wspomagamy pracę wielu układów, m.in. tych, które wpływają na stan i wygląd skóry, jak układ trawienny, wątroba, płuca czy nerki. Systematyczne ćwiczenia pomagają także walczyć z depresją, która dość często towarzyszy łuszczycy. Jeśli będziemy ćwiczyć regularnie, to zadbamy nie tylko o zdrowie, ale także poprawimy swój wygląd i samopoczucie. Naprawdę warto!

 

Przydatne informacje:

https://www.psm-pharma.com.pl/o-skorze/suplementacja-ktora-lagodzi-suchosc-skory/

https://www.psm-pharma.com.pl/odzywianie/jak-zlagodzic-przebieg-luszczycy/

https://www.psm-pharma.com.pl/o-skorze/luszczyca-swedzenie-suchej-skory-mozna-pokonac/

 

Przydatne produkty:

https://www.psm-pharma.com.pl/sklep/kapsulki/ksiazka-odzywianie-w-luszczycy/odzywianie-w-luszczycy/

https://www.psm-pharma.com.pl/sklep/ksiazki/luszczyca-poradnik-pacjenta/

https://www.psm-pharma.com.pl/sklep/kapsulki/livenorm/livenorm/